It sucks!

Hej Bloggen!


Jag har ringt och ringt och ringt men nej. Fan vad svårt det ska vara att få tag på en praktikplats. Eftersom jag är arbetslös får man genom arbetsförmedlingen chans att efter tre månader gå på praktik vilket jag sett fram emot jättelänge då jag förhoppningsvis får chansen att jobba i butik.


Ringde Topshop först idag, där jag insåg att min drömpraktik verkligen skulle vara. Tyvärr blev där ett nej för att butikschefen skulle gå på mammaledighet och de hade inte tid att ta in en praktikant nu. Men hade det inte varit för det så hade jag fått där. Typiskt att man ska råka ut för sån otur.. Men jag tänkte försöka där senare i höst när jag förhoppningsvis kommit in på skolan jag vill och genom den få ha min praktik där!


Därefter har jag ringt två olika HM där det varit fullt på båda, MQ och JC tar inte emot praktikanter.. Bikbok skulle jag återkomma till imorgon. Gina ska jag ringa strax.


Håll tummarna för mig så jag inte tappar hoppet och håller humöret uppe!


Ciao.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0