Funderingar..



Har inte så mycket att göra på jobb så jag har suttit och kikat lite på utbildningar. Är sugen på att lära mig något nytt!


  Hittade en distanskurs som jag tror hade passat mig, plus att den hade varit bra som en grundkurs innan jag pluggar vidare för att få lite mer vetskap om ämnet. Ämnet är Mode och Design vilket jag har stora drömmar om. Men då jag inte har gått något förberedande gymnasielinje inom detta får jag göra detta i efterhand. Hittade en distanskurs, skolan heter Klädskolan och ligger i STHLM, där man lär sig sy från grunden. Finns också en kurs i mönsterkonstruktion där man lär sig rita mönster. Så får man hem "läxor" en gång i månaden där man lär sig sy ett plagg och gången med olika variationer på ärmar, linning och så vidare.. En kurs (antingen mönsterkonstruktion eller lär dig sy) kostar runt 4500 och båda kurserna runt åtta tusen. Tycker detta låter riktigt roligt och jag blev riktigt sugen på det! Så funderar på att gå detta och lära mig något nytt och roligt! 



  Sen om jag nu skulle gå den så kika jag även på vad jag kunde läsa inom Mode och Design på högskole-nivå. Hittade en grym skola i Paris som hade varit drömmen, men jag kommer ju garanterat inte komma in. Plus att jag inte vill lämna min pojkvän hemma i Sverige, haha! Hade saknat honom för mycket! Men jag tror att de finns många bra skolor i Sverige som säkerligen är enklare att komm in på! Så kan vi plugga på samma ort i alla fall!



Både jag och Kenny vill ju till Göteborg så det hade ju varit gott om båda två kunde hitta en utbildning där så vi kan dela på alla kostnader såsom studentlägenhet och så! 


Nu ska jag återgå till att göra ingenting! Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0