Ovant, nyklippt och glaaad!



Fan vad bra livet är just nu! Jag mår sjukt bra och är väldigt glad just nu. Fram tills för en vecka sen var jag lite deprimerad över vissa grejer och mådde lite sisådär men nu känns det bra!

Kanske var det turen till stallet igår som gjorde det. Att jag fick tillbaka något gammalt, som funnits i mitt liv i 10 år men sen fick ett hastigt avbrott i två år. Ta tillbaka något av de gamla, fina saknade.

Jag fick träffa min lilla Villirós igår, men det blev inte riktigt så känslosamt som jag trodde. Visst att jag saknat henne men det var nog mest stallet, hästarna och Maria jag saknat mest. Tror hon kände igen mig andra gången jag gick in i hagen för då kom hon fram och ville gosa. En klump i halsen dök upp då. Hon var så fin. Dock ska hon nog hem om en vecka eller två. Hon är bara där på betäckning ( ska bli med fölis ) och det hjälpte vi henne med igår. Haha, lite roligt var det att se haha!

Åkte dit med inställningen att inte rida, att jag inte skulle våga eller klara av det längre. Men min ridlärare hade andra planer. Fick två par ridbyxor, lånade en tröja av den äldsta dottern (13 år) och skor av den yngsta dottern (8, snart 9 år) samt den äldsta dotterns ridhjälm. Lite pinsamt att ha samma skostorlek som en åttaåring haha! Så rida fick jag, dock inte på Villirós (det utalas Vildros för er som tycker hennes namn är cp) utan på  Neisti (uttalas som det låter). Ja, det är islandshästar jag rider därav de konstiga namnen.

Det var en underbar ridtur, som jag saknat det! Neisti gick fint och var duktig! Maria har nog också fixat en häst till mig som jag ska få hjälpa till med. Hon har en häst inackorderad där som inte rids så jättemycket så jag ska kanske få i uppdrag att motionera hästen 2-3 gånger i veckan. Underbart om ni frågar mig! Dock har jag oont idag, sittbenen och insida lår mår inte allt för bra haha!

Just nu väntar jag på att Kenny ska komma hit. Vi ska mysa lite och sen fixa lite tills imorgon. Pannkakor och sallad ska göra. Allt för att resan till Göteborg imorgon ska bli så sparsam som möjligt ! Imorse var jag och klippte mig. Det blev lite kortare för att det var så slitet och så klippte vi ihop luggen med resten av håret. Svårt att förklara men ni kan få se en bild någon dag :) .



Ikväll blire ett body pump-pass på gymmet och sen sussa tidigt. Imorgon ska ju jag och älskling till Liseberg :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0