Danssolo..



Som några kanske vet, andra inte så har jag och mina söta klasskamrater jobbat med varsitt solo under höstterminen. Det skulle innehålla musik, tema, passande kläder och vara 3 minuter långt. Man gjorde dessutom inte sitt solo till sig själv, utan till någon som vår lärare valt att man skulle göra det åt. Jag gjorde ett åt Samra egentligen , men blev i sista stund ändrat till Madde efter lite komplikationer.. Emma gjorde ett solo till mig.

Idag hade vi vår redovisning Jag var sjukt nervös innan, men när jag väl kom upp på scen släppte allt. Det enda jag var nervös över var ifall fransklänningen skulle fastna i jeansknapparna eller inte. Det gjorde den inte. Det gick bra. Och det var inte jättenervöst att stå ensam på en scen. Ett tag, ja men det släppte. Teatersalen var fullsat och där var mer än 50 pers inne. 60-70 kanske... Det som var värst var att ifall man skulle tappa bort sig så hade man ingen, absolut ingen att kolla på. Men det gick bra för min del! Inga störe missar mer än lite tappad balans på något ställe. Jag är supernöjd över min insats.

Eftersom jag är supernöjd tänkte jag faktiskt bjussa på en video så ni kan få se mig in action, ensam på en scen! Mamma som har filmat, och tekniknörd (skämt åsido) så missade hon början - typ de första 15-20 sekunderna.. Menmen, jag lär få en bättre verision av en klasskamrats mamma som filmat. Så då kanske ni kan få se början lite längra fram! Haha!

Men ja, nu hoppas jag att ni tittar på mig! Men döm mig inte, jag har bara dansat i cirka 3 år. Och om någon mot förmodan tänkte komma med något negativt. Hade ni självt ställt er ensam på en scen inför en massa folk och dansat? Nej, tänkte väl de ;) .

 

Låt: Bout it
Tema: Tjej som är "manlig" inför sina killkompisar, men vill egentligen vara kvinnlig . (Typ)
Koreograf: Min kära vän Emma Mårtensson!

 

 

Original Video - More videos at TinyPic

Kommentarer
Postat av: marre

gud vad duktig du är! =)

2010-01-20 @ 18:27:48
URL: http://enprickimitten.blogg.se/
Postat av: Sofie

Så duktig du är!!! :D :D :D

2010-01-21 @ 08:34:10
URL: http://soofajj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0