Dag 8 – Mina drömmar


Shit vad svårt. Alla har väl drömmar. En del stora en del mindre.


Som liten var min dröm att bli stor. Kändis. Helst av allt ville jag bli modell. Längden och utseendet räcker dock inte till har jag insett... Haha!


Just nu är min stora dröm (karriärsmässigt) att få jobba med mode och kläder. Detta är en stor grej för mig och jag älskar kläder, skor och läsa om alla de nya trenderna och sen se vilka man själv kan tänka sig följa. Just nu hade jag velat jobba i butik. Då jag är en väldigt social människa som hatar att vara ensam så tror jag detta hade passat mig bra då jag får träffa nya folk och se nya ansikten varje dag! Samtidigt som jag får jobba med kläder.

Om jag fortfarande är arbetslös i Februari har arbetsförmedlingen lovat mig en praktikplats i butik. Jag vill såklart ha jobb innan för att få pengar men samtidigt inte för att jag vill ju få erfarenhet av att jobba i butik så jag enklare kan få jobb på den vägen...


Jag funderar även på att gå en yrkesutbildning för att kunna jobba som butikschef. Att få bossa lite samtidigt som jag får göra det jag vill känns riktigt kul!



Annars så har jag väl samma dröm som många andra. Jag vill få ett jobb som jag trivs med (ovan), ha ett stooort bröllop med den jag älskar (förhoppningsvis samma kille som jag är tillsammans med nu), bo någonstans där jag trivs och senare i livet även skaffa barn.


Att bli överdrivet rik är inget jag drömmer om nu. Vill leva ett lyckligt liv och för att vara lycklig behövs inte pengar utan bara en massa kärlek! :) Pengar så man klarar sig är väl alltid en fördel... Så, lite pengar vill jag väl endå ha ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0