Dag 5 – Min bästa vän.


Hmm. Är jag den enda som inte har en bästa vän? En som man delar allt med? I guess so.

Helt ärligt så är det ganska skönt att inte ha en enda vän som är ens bästa. Utan många som man tycker om och kan dela det mesta med. Vet själv hur de var när man var liten/mindre och hade sett ut en som sin bästis. Man delade bästishalsband och många andra blev sura eller ledsna för de kanske inte fick vara med och blev utanför. Jag vet hur det känns. I sjuan blev jag "dumpad" av min bästa vän. Tack o lov träffade jag andra vänner. Visst att vi började umgås igen men det blev liksom aldrig samma sak. Så eftersom jag inte har någon speciell bästa vän (haha, aa jag är en mobbad jävel ;) ) så tänkte jag berätta om mina så kallade bästisar när jag var liten, och även vilka som har en speciell plats i mitt hjärta just nu.

Min första bästa vän var nog Linda, och vi blev bästa vänner i såhär ettan, tvåan. Hon var alltid den som bestämde och bossade, vilket jag idag kan se det som gjorde mig lite blyg och tillbakadragen. Alla kunde ju bestämma över mig och jag hängde på..

Sedan blev jag bästa vän med Sabina, som är den som jag känt bäst! Kom ihåg att vi ofta hade riktigt kul tillsammans!

Därefter tror jag att jag var bästa vän med Anna och de var vi upp till högstadiet sen så blev de inte mer där.

I högstadiet lärde jag sen känna Åsa, som gick i klassen under mig. Vi började prata riktigt mycket och umgås och då blev hon min bästa vän. Då hade vi så mycket gemensamt och jag kommer ihåg en massa galet vi gjorde. Kajsa räknas under denna tid också till en bästa vän tycker jag då vi ofta var alla tre och hade det galet kul! Det tog tyvärr slut när vi började på olika gymnasium och helt enkelt växte ifrån varandra. Vi träffas inte alls myckket nu utan det blir på fester lite då och då. Men då har vi oftast jävligt kul kan jag erkänna!
Under gymnasietiden var jag ju också ett hängivet Ola-fan och det var igenom honom jag träffade Sofie, Baloo och Emma! Varav den sistnämnda jag kom lite närmre och vi blev så småningom bästa vänner. Vi gled tyvärr ifrån varandra för att vi inte hade tid eller inte la tid på att träffas tyvärr. Jag måste dock erkänna att jag saknar den tiden för fy fan vad mycket vi gjorde tillsammans! LIksom, Idol 2008... Sick! Jag träffar varken henne eller Baloo särskilt ofta men de har endå en speciell plats i mitt hjärta! Även Sofie (ni får inte tro att jag glömmer henne) men hon kommer lite längre ner!

I senare delen av gymnasiet, i typ, mitten av höstterminen i trean och vårterminen så måste jag faktiskt säga att mina bästa vänner var ES3D. Min klass på gymnasiet alltså. De är denna klass som fått mig den jag är idag. Jag har seriöst aldrig gått i en bättre klass. Vi hade kul, vi kunde skratta tills alla låg och kved på dansgolvet innan lektionerna. Vi var flummiga, oseriösa men stentuffa. Och jag gissar på att de var våra nio föreställningar med slutproduktionen som band ihop oss så tajt. I MISS YOU GUYS! :( Gymnasietiden var helt klart den bästa!


Så nu när gymnasiet är slut.. Vem står jag närmast nu?


Jo, den som faktiskt står mig närmast är Kenny. Visst att han är min pojkvän men det är honom jag kan berätta allt för. Som jag gråter ut hos om jag mår dåligt och som jag skrattar tillsammans med när jag är glad.

Även min kära Maddiz har en speciell plats i mitt hjärta. Det är också henne som jag berättar allt för. Hon kommer till mig när hon är arg och ledsen och jag berättar för henne. Innan sågs vi inte så mycket men nu när jag är arbetslös och hon inte jobbar alla dagar i veckan så hinner vi ses vilket är underbart!

Sofie, suffpuff är också en av dom som står mig närmast. Vi träffas inte heller speciellt ofta men hon vet att jag finns där för henne och det är också med henne som jag kan dela mina tankar och åsikter med. Hon förstår mig och Sofie har hängt med och känt mig ett bra tag nu så därför är hon en av de jag litar på och kan prata med om allt!

Jag har såklart många fler vänner men jag har inte mer tid att berätta om alla, plus att då hade detta inlägget blivit fem mil långt. Men såhär ligger det till hos mig. Det är inte lätt att inte bara ha en bästa vän och skriva om men det är riktigt skönt att ha många som finns där för en! :)


Jag älskar mina vänner och känner faktiskt inte behov av en bästa vän. Så är det bara ! :)




Kommentarer
Postat av: Emma

Jaaa Idol 2008 var helt galet och underbart!! Vi gjorde mycket sjuka grejer på den tiden... Haha! Jag saknar det också! <3

2010-12-03 @ 10:13:12
URL: http://emgustafsson.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hjärtat!

I love you!

Glöm aldrig det! <3<3

2010-12-03 @ 18:07:42
URL: http://soofajj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0