Dag 3 - Mina föräldrar


Idag är det mina föräldrar som står på tur att bli presenterade!



Min pappa är född i april 1963 och kommer från Rävetofta som är en liten by utanför Svalöv. Där bodde han på en bondgård tillsammans med min farmor och farfar och två syskon. Min pappa var mellanbarnet i familjen. Jag vet inte jättemycket om hans uppväxt mer än att farmor berättat att han var ganska mesig och feg som liten.. Haha! Jag vet att han flyttade till Teckomatorp senare och därefter till Helsingborg när han träffade min mamma!


Min mamma är född i februari 1964 och kommer från Landskrona. Hon bodde dock utanför men just nu har jag inte riktig koll på vart men jag vet att senare flyttade de till Hilleshög. Hon bodde där tillsammans med min mormor och morfar och en yngre bror. Min mamma var alltså storasyster och hon var ganska busig vad jag förstått. Hon bröt armen när hon var liten  för att hon ville åt hostmedicinen uppe på skåpet. Hon sa att hon skulle sitta barnvakt när hon var äldre men istället åkte hon till en annan stad för att kolla på sina idoler - Gyllene Tider.


Mina föräldrar blev tillsammans 1988 och ett år senare gifte de sig. Jag frågade varför de gick så fort och då hade  pappa frågat när de skulle gifta sig, så hade mamma skämtat och sagt typ att säg du ett datum. Varpå pappa sagt ett datum som sedan visade sig vara på en lördag. Behöver jag säga att det blev de datumet? Riktigt roligt tyckte jag ! Haha!


Mina föräldrar är de bästa, ibland kan man vara sur på dem för att de hindrar en, skäller på en eller något i den stilen. Men jag älskar dem endå och de är bara bäst! :)










Kommentarer
Postat av: Sara

Sv; okej, jag svarar på kommentarer ^^. gör du?

2010-12-01 @ 16:11:23
URL: http://johanpalmfanetsara.blogg.se/
Postat av: liindblaads

Tack för att du va med i dagens lucka :)

lucka nummer två är nu öppnad, in och kolla om det är du som döljer dig där.

om inte kan du anmäla dig till lucka nummer tre i samma inlägg

kram

2010-12-02 @ 09:26:38
URL: http://liindblaads.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0