Jénny dissar!


Nu tänkte jag köra ett diss-inlägg här, och jag tänkte dissa "självförtroende-krossarna". Alla har väl stött på några, de som klankar ner på någon för att antingen få sig själv att känna sig bättre och snyggare eller för att verka cool i gänget. De som först drar till sig uppmärksamhet genom ord, får respons och sen kommer med någon kaxig kommentar tillbaka vilket gör att hela gänget skrattar.

Ni förstår vad jag menar va? För de flesta har väl råkat ut för sådana. Dock tror jag det är fler tjejer än killar som råkat ut för det.

Jag ska ge några exempel som jag själv stött på:

Kompisen som vill få sig själv att verka bättre; Man kommer och berättar att ex, "åh vad bra det gick på provet" och så kommer de och klankar ner med något som att de själva fick bättre betyg och att jag inte har något att skryta med.
Vem har inte stött på detta (okej, de som alltid har MVG kasnke) ? Man låtsas inte bry sig, men endå så tycker man att någon bör vara glad för ens egen skull - att man faktiskt lagt ner en massa tid för att klara det och sen skriver ett bra prov..

De finns även de som klankar ner på en persons utseende, vilket är det som tar hårdast. Det är första intrycket man ger - om någon säger att man är ful, borde inte alla andra tycka det då? Det tar på själkänslan, man blir osäker och kryper in i sitt skal..
Jag har ett exempel (eller 2) från gårdagen. Det ena är när någon man känner säger att man ser yngst ut i ett gäng fast man egentligen är äldst. Att det är tur att man har leg för annars hade man aldrig kommit ut medan den andra personen i fråga säger att den själv ser äldre ut och kan komma ut fast den är minderåriga osv.. Jag försöker att inte bry mig, man vill ju inte visa sig svag men det är klart att det tar i . Liksom, man kan inte hjälpa hur man ser ut, yngre/äldre? Det är ju endå åldern på pappret som spelar roll, då kan man bevisa sin åldern . Då kvittar det väl hur man ser ut?
En annan sak jag råkade ut för igår var när jag var på väg till bussen hem till Kenny, så kom det tre killar emot mig. Det var mörkt och småregnade så jag gick med en fet halsduk på mig & med luvan på jackan uppe som dolde hela huvudet, så de såg väl mest en mörk gestalt.. Så sa den ena "hej" för att dra till sig uppmärksamhet , och man ville ju inte verka egotrippad eller högfärdig så det är ju klart man svarar hej? LIksom, om någon säger hej så brukar man ju svara.. Visst att jag inte kände killen, men jag vet vem han är.. I alla fall, så när jag svarat med ett hej tillbaka så hugger han direkt och bara: "du får inte använda det ordet, du är för ful för det". Visst att det är sjukt töntigt att säga så och att man inte ska bry sig, men det är klart att det hugger till inombords och att man känner sig liksom tyngre i hjärtat när man hör sådant?

Vad jag egentligen ville få ut med detta vet jag inte. Antagligen att man inte ska bry sig om dumma kommentarer. Men det är klart att det hugger till.. 

Och det är klart att tjejer klankar ner på killar, tjejer på tjejer och killar på killar.. Men jag har inte så stor erfarenhet av annat än de jag skrivit om .. Mest att killar klankat ner. Och lite tjejer såklart. Vad tycker ni om detta? Är jag vettig eller helt ute och cyklar?..

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker du har bra åsikter, och du har helt rätt i att det är så sjukt idiotiskt att bete sig så! Jag vet att jag själv kan vara sån, men inte så extremt som du beskriver det här. Jag blir så ledsen för din skull att du verkligen blir utsatt för det här Jénnypenny, du är för bra för det!!!! <3

2009-10-28 @ 21:50:17
URL: http://emgustafsson.blogg.se/
Postat av: marre

Du är vettig, helt klart! Och det var fint & bra skrivit och du är supersöt :D :) <3

2009-10-28 @ 23:02:44
URL: http://enprickimitten.blogg.se/
Postat av: Martina

killar är sär, så är det bara xD (eller som min mormor uttryckte det: "mindre vetande varelser")

2009-10-29 @ 07:48:55
URL: http://heavenisee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0