Om jag medverkade i IDOL 2009...

...Så hade jag tillägnat låtar till dessa :
-Min familj
- Min pojkvän
- Mina närmsta vänner


Det är de människorna som ger mitt liv en extra guldkant, som förgyller mitt liv och ger livet värt att leva. De människor som påverkat mitt liv mest. På ett bra sätt. Så alla som vill ta åt sig, ska ta åt sig. Ni som är mina närmsta vänner vet det. Man känner sånt på sig! Dock känner jag mig lite halvt sviken av en av mina allra närmsta vänner.. Löser sig väl förhoppningsvis. Utåt försöker jag att inte bry mig, men inne i härtat så gör det sjukt ont. Som ett öppet sår. It hurt's. And I miss you .

MIN FAMILJ:

Ni är de som måste stå ut med mig i vått och torrt. Som finns där för mig och stöttar. Om än inte i ord, så finns ni alltid där vid min sida. Man behöver inte alltid säga något, man känner endå stödet från sin familj. Räcker med en blick eller bara att känna av närvaron. Ni är de som gjort mig till den jag är och sett till att jag hållt mig på rätt bana i livet. Jag älskar er, alla 4! Tack för att ni finns, för att vi är en familj !

Varför valde jag då denna låten? Jo, för att i en familj behöver man inte prata för att känna av en stämning, humör och hur man mår. Det känner man. Man finns där och stöttar även om man kanske inte alltid pratar om det.

 

MIN POJKVÄN

En av de som kom in som en av de senaste i mitt liv som har en sådan stor betydelse. Han har verkligen förbättrat hela mitt liv och levnadssyn. Jag är lycklig. Första gången på flera år som jag är riktigt lycklig! Hur en människa kan få en att känna sig så speciell är svårt att sätta ord på . Men det är underbart. Den där varma kramen och leendet man får när man ser varandra. Kyssarna och närheten. Det är verkligen en speciell känsla. När han viskar i mitt öra att han älskar mig. Ömheten.
Du är så sjukt underbar, och jag älskar dig så sjukt mycket älskling. Tack för att du finns och förgyller min vardag. Mitt liv hade inte varit så underbart och så värt att leva som det är med dig vid min sida. Jag hoppas du stannar där för alltid. Tänk att får leva ett liv på rosa moln?

 

Varför? Jo, för att detta är "vår" låt. För att jag verkligen inte vill missa något, vill leva med dig . Vill vara med dig, alltid. För att jag alltid tänker så sjukt mycket på dig när jag lyssnar på den och du inte är bredvid mig. För jag alltid för sjukt mycket tårar i ögonen och känner spänningen av kärlek mellan oss om vi lyssnar på den tillsammans. Det är sjukt så starka feelings en låt kan framkalla!

 

MINA NÄRMSTA VÄNNER

Vem finns där inte så bra och stöttar som en riktigt bra vän? Vem om inte en äkta vän kan se hur man mår på insidan utan att man visar något på utsidan? Som känner på sig grejer och får en sen att öppna sitt hjärta med allt vad man nu håller inne. Framför en äkta vän kan man gråta ut, prata av sig, lyssna på vad hon/han har att säga, skratta och dela med sig av sina inre hemligheter - vare sig de är underbara eller hemska. Som finns där för en i vått och torrt, som står ut med alla PMS-utbrott och alla tårar över kärleken. En som verkligen finns där.
Vissa kan vara svåra att finna, vissa bara klickar man direkt med. För varje människa är värd att ha en äkta vän! En att dela allting med!

 

 

Behövs väl egentligen ingen förklaring ? Man ger all sin kärlek till sina vänner. Så enkelt är det. Om de bor i gatan bredvid eller 100 mil bort så är det allt man gör - ger kärlek till varandra. Finns där för varandra. !

 

Någon mer än jag som blivit rörd? Haha, lite fult kanske att jag blir rörd av vad jag själv skriver. Men jag har ju delat med mig av mina känslor. Av mitt inre. Klart det känns. Man får tårar i ögonen och .. Känner kärlek?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0