Julklappsrim

Rimmar ni också på era paket? Hihi, nu tänkte jag dela med mig av mina! Fritt fram och gissa nu. Och jag tycker ni ska skicka en kommentar sen på hur många ni kunde gissa rätt på :D .


Nummer ett:
"Här kommer en personlig liten sak
Hoppas att en kedja i silver faller i smak
För detta kan ingen annan lång
Eller jo, de med samma namna kan tråna"

Till min syster !

Nummer två:
" När du tröttnat på de storas ljud
Kommer här en i ett litet mindre utbud
Vi hoppas att du på denna kan lära dig spela ljud
Så att strängarna bränns mot fingrarnas hud"

Till min bror!

Nummer tre:
" Ett färgglatt lack
Som kan pryda både fingrar och tår i en sko med klack
Finns i många färger och om man har tur,
Kan det sitta i ur och skur"

Haha, ja jag är dålig på att rimma!
Till mamma !

Nummer fyra:
"För något år sen fick du en mössa som du tappade bort
Här kommer något som också är stickat men inte lika kort
Värmande nu i denna vita jul
Så du kan vara ute och ha kul"

Till pappa.


Min Älskling har redan fått sin present, och på hans rimmade jag inte. Dock täntke jag visa vad jag köpte till honom!



för er som inte ser så står det våra namn plus datumet vi blev tillsammans :)

Av min älskling så fick jag ett jättefint armband :* <3




Svar nu på rimmen:
nummer ett - namnhalsband
nummer två - ukulele
nummer tre - nagellack
nummer fyra - halsduk .


Dåliga rim?

Kommentarer
Postat av: älskling <3

gissade inte rätt på någon älskling, men jag är rätt dålig på sånt, haha ;)



Din present var finast! LOVE YOU <3

2009-12-23 @ 22:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0