7/12-09



Jag tänker skriva exakt samma sak här som på fb: OM exakt tre månader blir jag 19, och om ett år och tre månader blir jag 20 och får shoppa på systemet.

Japp, det låter ju underbart. Man växer upp & blir vuxen och för göra precis som man vill. Men jag tycker det är läskigt att tiden går så jäkla fort. Har varit inne på det här innan i veckan (eller ja, förra veckan) om att tiden bara rinner iväg. Det känns skrämmande. Tänk, första dagen som tjugoåring och går in på systemet och köper sprit för första gången lagligt. Vet ni hur gammalt tjugo låter? Jag känner mig typ fortfarande som 15-16 ju.. Känns som om man går ut på falskleg och så . Men ja. Fan vad gammal jag känner mig. Tråkigt nog ser jag ju inte ut att vara 18... Ser ut som typ 16 - negativt nu, men lär bli positivt senare då jag till exempel kan åka tåg billigare om de inte frågar hur gammal jag är! ;) .

Men ja, äh. Tiden går fort. Svårt att ställa sig in på det bara. Att man ska sköta allt och bli självständig. Flytta hemifrån , handla, städa och bestämma allt själv. Betala räkningar. Skrämmande men underbart. Första jobbet man kommer till varje dag.

Jag vill faktiskt flytta. Även om jag lär få ha sällskap den första månaden för jag vågar nog inte sova ensam. Men tänk att ha sitt eget place. En egen lägenhet som bara är sin egen. Ingen som bestämmer , och inredning blir precis som man vill.

Jag tror jag längtar lite endå nu när jag tänker efter...

Kommentarer
Postat av: City

Hello =)



Tycker du att det är ok att dejta någon som är 29 år yngre/äldre?



Kram

2009-12-07 @ 16:18:31
URL: http://gatc.blogg.se/
Postat av: Julia;))

Vad fin blogg du har:O<3

Vem är snyggast: Robert Pattinson eller Taylor Launter? kommentera gär min blogg:))

2009-12-07 @ 16:28:54
URL: http://uaremine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0