4/12-09



I believe I can fly (8)

Här sitter jag och sjunger. Humöret dalar upp ner beroende på vilken låt jag lyssnar på .. Just nu är jag lite nere i humöret, men innan hoppade jag runt och sjöng och dansade med dammsugaren till The one and only! Haha, vilken självförtroendekick man kan få av den låten. Är man nere någon dag och känner sig ful och äcklig så ska man helt klart sätta på den. Man blir så glad och liksom, sjunger man orden så tror man nästan på orden man sjunger. Att man är det enda, och att det inte finns någon man hellre vill vara. För man ska inte göra sig till någon annan än den man är.  Inte försöka . Du är den du är och det borde du vara stolt över. Det finns ingen som dig och alla är unika!


För att inte jag ska flumma ut mer i ovanstående disskussion med mig själv övergår jag till min allt för glammiga vardag.. Not! Men ja, min dag : here it comes!

Började halv nio idag med en danslektion i modern dans som faktiskt gick bra! Efter en skitlektion igår som gick åt helvete så gick denna lektionen bra! Satte alla snurrar och gjorde inte allt för många misstag. Skönt! Jag är alltså inte en helt oduglig dansare. Det är bara det att sen jag började på de andra danslektionerna där vi över in danser på typ tre minuter och sen får visa upp, det är så mycket roligare att de andra känns sjukt tråkiga...
Men ja, jag tänkte att låta de resterande veckorna gå om de går och sen hitta glöden igen inför nästa termin och visa att jag fortfarande förtjänar mitt VG. Tack o hej!

Efter det hade vi danshistoria där vi tittade på en långfilm om en känd balettdansör från typ 1800-talet eller något.  (möjligtvis början på 1900-talet 8) ) . Vaslav Nijinsky heter han.. Dock så kollade typ ingen, vår lärare var inte där så vi satt mest och pratade. Jag och Emma satt och smsade fastän vi satt typ rader från varandra.. HAHA!

Lunch och sen struntade vi i Projektarbetet idag. Vi orkade inte alls så vi bestämde oss för att gå hem istället. Och det påminde mig om att jag ska maila min kära rektor på skolan, för vet ni? Vi har fått lokal för våra danslektioner på projektarbetet! Såå, känner du någon som är 30plussare och som vill dansa så hör av er till mig . Vi behöver deltagare :) .

Kom hem, och slog mig ner framför datorn och tv:n as usual. Satt där i några timmar innan jag däckade och sussade skönt i soffan! Vaknade efter typ en och en halv timme av att det var middag. Underbart skönt att sova i soffan faktiskt. Mycket mysigare att somna i soffan än i sängen!

Städat har jag gjort precis som jag skrev överst, nu ska jag maila rektorn och duscha (inte samtidigt dock..) innan min baby kommer hit och fredagsmyser med mig.
Nu blire fredagsmys, hoppas inte föräldrarna stör ;) 8) . Hoppas ni alla får en bra fredagskväll! Puss

Kommentarer
Postat av: Christina

Du är en unik person som jag älskar mycket

2009-12-07 @ 14:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0